NTENT="IR" />
کلارآباد دات کام |
رقابت در اسلام مانند، رقابت در حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا نمیباشد؛ زیرا در آنجا که بحث خدا وجود ندارد، در امریکا انسان منهای خدا است. زمانی که کسی قدرت پیدا میکند یاقی میشود پس باید قدرت را بدهند به 2 تا حذب تا هر یک از این 2، دیگری را مهار کند. دزدیهای همدیگر را افشا کنند، تا مملکت بچرخد. چون نظارت خدا در میان نمیباشد. برنامههای آنان این است. اگر میخواهند فحش بدهند، بدهند. به ما چه که این فحش دادنها را یاد بگیریم. این رسم انتخابات اسلام نمیباشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بیانات آیت الله حائری شیرازی در خصوص رفتار و مشی اصولگرایان و اصلاح طلبان پس از انتخابات در ادامه می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلّ الله علی محمد و اله الطیبین الطاهرین یکی از چیز هایی که پیش خدا بسیار مذموم است ربا است. ربا از 70 بار عمل شنیع با محارم (مادر و خواهر) در داخل کعبه، بدتر است. این عمل بسیار منفور است. ما تا زمانی که پول اسلام را احیا نکنیم از این آلودگی نجات پیدا نمیکنیم. مراد بنده این است که کار نشده خیلی داریم. جمهوری اسلامی یک چیز است، یک قدمی است که برداشته شده برای این که ولایت طاغوت را براندازد و ولایت الله را جانشین کند. شاه رفت امام امد، قرار بود زمانی که شاه میرود پسرش جانشینش شود ولی امام آمد و بعد ایشان رهبر فعلی امد. این تحول بزرگی است که برای ما پیدا شده منتها باید چیزهای دیگری خودش را به این برساند، در رهبری، اوج توفیقی است که این نظام پیدا کرده، و حالا باید باقی دستگاهها هم با این دستگاه بخواند و خود این امر زمان میبرد. این انتخاباتی را که شما میبینید، باید به جایی برسیم که بعد از انتخابات به جای عداوت رفاقت حاکم باشد. توجه فرمایید که این اصولگرا و اصلاح طلب، مشاهده میکنید چگونه در روزنامهها با بگو مگو با یکدیگر صحبت میکنند. بسیاری نماز شب میخوانند و برای رضای خدا به طرف مقابل نیش میزنند و طرف مقابل هم همین طور است. اسلام این است که «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» و همگى به ریسمان خدا [قرآن و اسلام، و هر گونه وسیله وحدت]، چنگ زنید، و پراکنده نشوید! یعنی اینها [اصلاح طلب و اصول گرا] بشوند دندانههای زیپ! مثلاً 30 تا نماینده الان رأی آوردهاند در مجلس (منظور نمایندگان تهران است) و 30 تا قبلاً رأی آوردهاند و یا 30 تا در رقابت انتخاباتی حذف شدهاند. اسلام این است «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً» اقای حداد عادل که بیشترین رأی را در بین کسانی که موفق نشدهاند آورده و آقای عارف که بیشترین رای را اورده، مصداق ایه شریفه بشوند و مانند 2 تا دندانه زیب داخل در هم دیگر بشوند و همین طور نفر دوم با نفر دوم و نفر سوم با نفر سوم و به همین گونه 30 نفر در این طرف و 30 نفر در مقابل دندانههای زیپ را تشکیل بدهند که وقتی زیپ کشیده میشود، اسلام را تشکیل بدهند. هر وقت دیدید که اینها با هم عقد اخوت بستند، این یعنی اسلام. سوال: چگونه اصولگرا و اصلاح طلب باهم عقد اخوت ببندند؟ مگر شما با قطع نظر از اصولگرا و اصلاح طلب نگفتید که این اشخاص باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشند؟ چه اقای عارف و چه اقای حداد عادل. شما راست گفتید و یا دروغ گفتید؟ اگر به شورای نگهبان اعتماد دارید به اینکه ایشان ملتزم به ولایت فقیهاند (یعنی ملتزم عملی)، میگویید شورای نگهبان راست گفته. اگر به شورای نگهبان حسن ظنّ دارید، کسانی که التزام عملی به ولایت فقیه دارند یعنی باید باهم عقد اخوت ببندند. زیرا مقام ولایت مانند خانه زیپ میشود که مختلط وارد میشوند و در هم ادغام شده خارج میشوند. در ذهنتان یک لباس زیپ دار را تصور کنید. این که زیپ را بالا میکشند و دندانهها را در هم قفل میکنند اسمش را چه قرار دادهاید؟ (حاضرین: ماشین زیپ میگوییم). حبل الله یعنی همین «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا». فرض کنید زیپی 30 دندانه در طرفی دارد و 30 تا دندانه هم در طرفی دیگر، اگر این زیپ را تا آخر بالا کشیدید میشود «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ». اگر نماینده پیروز و شکست خورده، در هم قفل شدند، با هم عقد اخوت بستند مصداق «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ»است. وقتی 2 نفر با هم کشتی میگیرند، بعد با هم دعوا میکنند؟ خیر، زیرا این کشتی گرفتن علامت رفاقت است. مگر ندیدید که به کشتیگیر ایرانی گفتند با کشتیگیر اسرائیلی کشتی بگیر؟ گفت اگر من را از مسابقات بیرون کنند با اینان کشتی نمیگیرم. در کشتی گرفتن دوست با دوست کشتی میگیرد، رقابت یک کشتی است یک کشتی دوستانه است. دشمن این دوستی را تبدیل به عداوت میکند. باید در این راستا سخنان من را به گوش مردم برسانید. بنده حرفم این است که اقای حداد و عارف اگر این حرف به گوششان برسد و اجرایی نکنند فردای قیامت باید پاسخ گو باشند. شورای نگهبان که میگوید ایشان التزام عملی به ولایت فقیه دارند، و اینها عقد اخوت نبندند از چه کسی توقع میرود؟ رقابت در اسلام مانند، رقابت در حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا نمیباشد؛ زیرا در آنجا که بحث خدا وجود ندارد، در امریکا انسان منهای خدا است. زمانی که کسی قدرت پیدا میکند یاقی میشود پس باید قدرت را بدهند به 2 تا حذب تا هر یک از این 2، دیگری را مهار کند. دزدیهای همدیگر را افشا کنند، تا مملکت بچرخد. چون نظارت خدا در میان نمیباشد. برنامههای آنان این است. اگر میخواهند فحش بدهند، بدهند. به ما چه که این فحش دادنها را یاد بگیریم. این رسم انتخابات اسلام نمیباشد. امام صادق (علیه السلام) میفرمایند: اگر 2 تن از دوستان من با هم قهر کنند من هر دوی آنان را لعن میکنم و هر دوی آنان را لعن میکنم. پیشکار امام میگوید: از این 2 نفر که قهر کردهاند یکی تقصیر کار و یکی هم بی تقصیر است، شما چرا هر دو نفر را لعن میکنید؟ حضرت فرمودند: از آنکه که بی تقصیر است توقع دارم برود نزد مقصر و بگوید که من مقصر هستم، تا آشتی کنند، یعنی در هم قفل بشوند تا بر من وارد شوند، یعنی تا این دو نفردر هم قفل نشوند نمیتوانند وارد خانه زیپ شوند. میفرماید که من همان خانه زیپ هستم، اگر در هم داخل نشوند نمیتوانند وارد (خانه زیپ) شوند. دندانههای زیپ تا در هم قفل نشوند نمیتوانند وارد این دستگاه شنود. حضرت هم میفرمایند تا 2 تا دوست من آشتی نکنند، وارد خانه من نمیتوانند بشوند. این حلقه زیپ را امام صادق (علیه السلام) فرض کنید و دندانه و دانههای زیپ را نیز مومنین فرض کنید، یعنی امام اول نگاه میکنند اگر هم قفل بودند سپس راهشان میدهد و اگر دلهایشان با هم نبود راهشان نمیدهد. نه که دستهایشان در هم باشد نه که هم دیگر را در آغوش بگیرند نه که هم دیگر را ببوسند، این کارها کفایت نمیکند بلکه باید با دلشان هم دیگر را قبول کنند تا بتوانند وارد خانه اینها بشوند، پس ببینید ما چه قدر تا این جا فاصله داریم. همه این بد اخلاقیها که پیدا میشود به خاطر همین بد گوییها و دشمنیها است. دشمنیها بد اخلاقی میاورد. درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد نهال دشمنی برکن که رنج بیشمار آرد شیطان در مدیریتش شیاطین را به جان هم میاندازد و از همه استفاده میکند. ولی خدا دوستانش را با هم یکی میکند واختلافاتشان را حل میکند بعد انها را میپزیرد، مجموع ای پذیرفته میشود که دلهایشان با هم صاف باشد. [ شنبه 94/12/22 ] [ 10:38 عصر ] [ م.ص ]
[ نظر ]
|
|